Het opzetten van een gebruikersregistratie voor bedrijventerreinen.

Peter Nieland 23-08-2020 1888 keer bekeken 0 reacties

Data vinden over bedrijfsmatig vastgoed – hoe doe je dat? Je zou verwachten dat deze informatie eenvoudig te verkrijgen is. We hebben toch het Handelsregister, de zoekmachines en Google? Klopt, maar dit levert onvoldoende bruikbare informatie over de gebruiker op. Een gebruikersregistratie!!!!

Data over bedrijventerreinen nodig?

Data vinden over bedrijfsmatig vastgoed – hoe doe je dat? Je zou verwachten dat deze informatie eenvoudig te verkrijgen is. We hebben toch het Handelsregister, de zoekmachines en Google Streetview? Klopt, maar dit levert onvoldoende bruikbare informatie op. Juist in de registratie van bedrijfsmatig vastgoed is er een groot hiaat. We hebben in dit geval behoefte aan een locatiedatabase en niet een bedrijvenregister. Bedrijven hebben vaak meerdere locaties. Een groot gemis voor partijen als de brandweer en het CBS. We zijn daarom op zoek naar meer organisaties die interesse hebben in deze data, zodat we dit hiaat samen kunnen opvullen.  

 

Data over bedrijventerreinen: onmisbaar bij belangrijke besluiten

Gebruikers van bedrijfsmatig vastgoed staan nergens centraal geregistreerd. Voor velen een gemis. Informatie over de gebruikers is nodig bij het nemen van belangrijke beslissingen. Zo kan een goede database helpen antwoord te krijgen op vragen als:

·       Welke bedrijven zitten op dit bedrijventerrein? Zijn er branches met brandgevaarlijke stoffen?

·       Wat zijn de risico’s bij deze verzekering, ook als we kijken naar de buren en het type industrieterrein?

·       Welk energiegebruik past bij welk type bedrijf en wat zegt dit over de toekomst?

·       Hoe zijn de bedrijven verspreid over de gemeente, de provincie en het land?

·       Waar staan panden leeg?

 

Hoe komen we aan informatie over bedrijventerreinen?

Dit gebrek aan informatie lossen we niet op met hulp van zoekmachines: hierbij is hulp van mensen nodig. Gewoon fysiek controleren en aangeven wanneer je er voor de deur hebt gestaan.


Informatie verzamelen: werkt u mee?

Wij zijn experts in het verzamelen van data, die we vervolgens gebruikersvriendelijk ontsluiten via een online platform. We hebben de kennis, ervaring en software om efficiënt een goede database op te zetten. Voor het verzamelen van data is echter menskracht nodig. Er moet immers fysiek gecontroleerd worden wie de gebruiker is van het bedrijfspand. Een arbeidsintensief en kostbaar proces, dat alleen betaalbaar wordt als voldoende partijen interesse hebben in deze informatie.

Heeft u interesse? Meld het ons!

Onze vraag is daarom: heeft ú interesse in deze gegevens? Wij horen het graag! We zetten uw naam dan vrijblijvend op een lijst geïnteresseerden. Zijn er voldoende organisaties met interesse in data over bedrijventerreinen, dan kunnen onze veldwerkers starten met de dataverzameling. IPO, CBS, Politie en Brandweer toonden al belangstelling.

Heeft u ook interesse in deze data? Neem dan contact op met Peter Nieland voor meer informatie: peter.nieland@kpnmail.nl , +31 (0)615689548
 

0  reacties

Cookie-instellingen
Cookie-instellingen sluiten

Cookie-instellingen wijzigen

Deze website maakt gebruik van cookies. Cookies worden onder andere gebruikt voor het bijhouden van statistieken, het opslaan van voorkeuren, het optimaliseren van deze website, de integratie van social media en marketingdoeleinden. Lees meer over cookies en jouw privacy in ons cookieverklaring. Wij gebruiken de hieronder genoemde soorten cookies.


Deze cookies gebruiken we om de basisfuncties van deze website te kunnen laten draaien en om inzicht te krijgen in het gebruik. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens. Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en worden daarom altijd geplaatst.

Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.

Indien u deze toestaat, worden deze cookies gebruikt door aanbieders van externe content die op deze website kan worden getoond. In sommige gevallen gaat het daarbij om marketing- en/of tracking cookies, die het gedrag van bezoekers vastleggen en op basis daarvan gepersonaliseerde advertenties tonen op andere websites.